Over ons

Auto de Meer staat al bijna een halve eeuw voor trouwe service en vakmanschap. Sinds 2005 bedient deze automotive serviceverlener vanaf het Konnetlaantje in Rijsenhout de (ge)hele Haarlemmermeer, maar haar klanten komen ook van ver buiten de regio. En dat is niet vreemd gezien het zeer brede aanbod van diensten en producten. De klant wordt qua mobiliteit compleet ontzorgd. Waarbij betrouwbare topservice en een tevreden klant centraal staan.

Auto de Meer - uw serviceverlener voor:

  • Zoekopdrachten voor alle merken, nieuw en gebruikt
  • BOVAG verkoop en reparatie punt
  • BOVAG autoverzekeringen
  • BOVAG pechhulp
  • RDW erkend APK keuringsstation
  • Erkend Schadeherstel punt
  • Leenauto tegen laag tarief
  • Leenfiets gratis
  • Nieuw: Banden webshop

Interview met Dimitri Uittenbogaard

"Betrouwbaarheid staat voor mij helemaal bovenaan"

Dimitri Uittenbogaard is 'the next generation' binnen Autobedrijf De Meer. De opvolger van vader Cees kan al steunen op veel ervaring en een mooie carrière. Hoe kijkt hij tegen zijn vak aan en hoe geeft hij de service aan zijn klanten vorm?

Door: Baart Koster (freelance zakelijk en economisch journalist)

Toen Dimitri in 2005 in het familiebedrijf stapte, had hij al de nodige ervaring opgedaan in zijn branche. Als 17-jarige startte hij als leerling-monteur bij een grote dealer in de Haarlemmermeer. De jaren daarna haalde Dimitri verschillende monteursdiploma's en volgde hij diverse trainingen. Hij ging op de receptie en in het magazijn werken als aftersales medewerker en stuurde zelfs een compleet aftersales team aan. Bovendien verbreedde hij zijn horizon door ook bij grote dealers buiten de regio te gaan werken, onder andere in Volendam, Hoorn en Enkhuizen.

Jouw eerdere werkgevers boden je afwisselend en uitdagend werk, waarom besloot je om toch in Autobedrijf De Meer te stappen?

Ik merkte dat het persoonlijke voor mij heel belangrijk is. De iets kleinere en overzichtelijkere schaal van ons familiebedrijf ligt me gewoon heel goed. Ik vind het mooi om mijn klanten elke dag de beste service te bieden en die ruimte heb ik hier. Wat dat betreft helpen mijn eerdere ervaringen me ook goed, want ik heb op het gebied van mobiliteit binnen autobedrijven alles al wel meegemaakt.

Jouw ruime ervaring en expertise is uiteraard belangrijk en noodzakelijk, maar hoe lever je meerwaarde in je service?

Door meer te zijn dan alleen 'de garage om de hoek'. Dichtbij en bereikbaar zijn is uiteraard belangrijk en dat zijn wij als dorpsgarage dan ook. En door de nieuwe afslag Hoofddorp zuid/Rijsenhout op de A4 zijn we ook voor klanten van buiten het dorp sneller te bereiken. Maar we willen voor al onze klanten, zowel van binnen als buiten deze regio, in de eerste plaats een eerlijke en betrouwbare dienstverlener zijn. Betrouwbaarheid staat voor mij helemaal bovenaan. Afspraak is afspraak. Het gaat ons om een goede langetermijnrelatie en gelukkig ontstaat die meestal ook. We ontmoeten in onze garage en showroom vaak meerdere generaties.

Ook flexibiliteit is een belangrijke waarde, juist voor een dienstverlener in mobiliteit. Hoe ziet dat er bij jullie uit?

Als een klant dat wil dan halen wij de auto voor een onderhoudsbeurt op en leveren we hem daarna weer aan huis af. Ook proberen we, wanneer het maar even kan, klanten bij kleine reparaties zo snel mogelijk te helpen. Klanten kunnen vaak blijven wachten onder het genot van een kopje koffie. Overigens kunnen we voor klanten die in de omgeving zijn gestrand vaak ook snel op locatie zijn om ze daar weer op weg te helpen. Laatst zat een dame met de handen in het haar; ze had een lekke band terwijl ze op weg was naar een begrafenis. We hebben haar direct geholpen en een kwartiertje later kon ze alweer verder.

Jullie tellen ook bedrijven onder jullie klanten. Hoe worden die bediend?

Sowieso middels de standaard service. Zo kunnen we voor de meeste leasemaatschappijen volgens fabrieksvoorschrift het onderhoud aan hun wagenpark uitvoeren. En ook voor onze bedrijfsklanten zetten we graag een stapje extra. Zo halen en brengen we auto's naar bedrijven die wegens de bouwvak gesloten zijn. Wij doen dan het onderhoud, wat voor die klanten uiteraard erg handig is. Bedrijven in de omgeving weten ons daarom vaak al goed te vinden.